Met de lease-auto’s van XLLease kom je overal

Met de lease-auto’s van XLLease kom je overal

XLLease is een universele leasemaatschappij en dochteronderneming van de Autohaas groep. Dit betekent een uitgebreid merkenaanbod in leaseauto's. XLLease adviseert haar klanten met haar kwalitatieve en hoge kennis van de automotive markt. Zowel de zzp-ér, het MKB en wagenparkbeheerders zijn voor mobiliteitsvragen en leaseauto's bij XLLease aan het juiste adres. 

De nieuwe website moet goed vindbaar zijn en leads genereren. Daarnaast willen we bezoekers optimaal informeren.

- Frank van Klink, Directeur XLLease

Marketing onderzoek

Voordat de site is gebouwd, hebben we op basis van een uitgebreide analyse van de zoekvolumes en de concurrentie de voorwaarden voor een succesvolle website voor XLLease bepaald. Door een uitgewerkt Internet marketing plan en een regelmatig advies op grond van rapportages uit Google Analytics wordt de site stapje bij stapje beter vindbaar in de zoekmachine.

Ook wordt de site steeds beter geoptimaliseerd om de bezoeker te helpen in hun keuze voor een mobiliteitspartner en de geschikte leaseauto. XLLease wil ook een betere conversie. Door duidelijke calls to action, maar ook door het bedrijf een gezicht te geven en de persoonlijke benadering te benadrukken, maken we het de bezoeker gemakkelijker om contact op te nemen met XLLease.

  • Elastic search

    Bijzonder aan de site van XLLease is de autoselector. Dit is een grote database met automerken, -modellen en types beschikbaar.

    Door middel van elastic search is het mogelijk om te filteren eigenschappen, zoals het type brandstof, de manier van transmissie, het energielabel en de bijtelling. Hierdoor kunnen bezoekers gemakkelijk en snel leaseauto’s filteren op basis van hun voorkeur.

  • 32%
    van de bezoekers via mobiel

    Van deze mobiele bezoekers komt ruim 60% via een Apple device en nog eens 14% bezoekt XLLease via een tablet. Door het responsive design ervaren deze bezoekers een geoptimaliseerde website met alle functionaliteiten en content zoals wordt aangeboden op de desktop.

  • 80%
    komt via de zoekmachine

    Van het totale aantal bezoekers komt 80% via de zoekmachine. Bijna de helft van deze bezoekers komt via een pagina als Shortlease, Operational Lease, Startertlease of een andere leasevorm van XLLease op de site.

Online doelen behalen

Door de online strategie vast te stellen voor ontwikkeling van de website wordt een site gebouwd die online vindbaar is, conversies gegenereerd en relevant is voor de bezoeker. Vervolgens hebben we stap voor stap de vindbaarheid van de site verbeterd. Inmiddels zijn er maandelijks 2,5 keer zoveel bezoekers op de site. En hebben we zelfs 4,7 keer zoveel bezoekers die via de zoekmachine op de site komen. Door middel A/B testen verbeteren we continue de ervaring en beleving van de gebruiker.

Ook beter gevonden worden in de zoekmachine?

Melanie vertelt je graag meer over Online Marketing en hoe wij samen meer verkeer naar je website kunnen realiseren. Dus bel gerust met 055-5270270 of stuur ons een bericht:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Melanie
Senior Online marketeer