Rottiné; hoe je het over een andere boeg gooit

Bij Internetbureau Max kijken we door je vraag heen. Want wat ons écht interesseert, wat ons stuwt, is de echte vraag. De vraag achter de vraag, zo je wil. Zo kan je bij ons binnenkomen voor een nieuwe website, maar gaan we uiteindelijk misschien wel aan de slag voor een nieuwe positionering. Het overkwam Jan-Marten Rottiné.

Jan-Marten begon iets meer dan 12 jaar geleden onder de naam Waterline-Design om zijn droom werkelijkheid te maken. Hij zette zijn passie voor water en techniek om in een bedrijf, waarmee hij sindsdien veel succes behaalt. Dat succes bleef echter verstopt, onder water zo je wil. Want in die tien jaar tijd liet Jan-Marten één keer een website bouwen en die stond nog steeds. Hij kwam dus ook binnen bij Internetbureau Max voor een nieuwe website.

Het liep iets anders.

Waarom; de vraag voor al je antwoorden

Onze eerste stap was onderzoek. Vragen stellen; de kern leren kennen. Van zowel Waterline-Design als Jan-Marten. We kwamen er al snel achter dat Jan-Marten meer is dan Waterline-Design. Die naam, die te generiek is om bij Google een plons te kunnen maken, stond niet meer voor de kwaliteit die Jan-Marten levert. Dat terwijl Jan-Marten’s eigen naam uniek en memorabel is. De eerste stap, of sprong:

Logo Rottiné

Logo, kleur, lettertype; de basis

Wanneer de branche waarin je werkt een kenmerk heeft dat zo tot de verbeelding spreekt als water dat doet bij jacht- en scheepsbouw, dan zie je het in alles verwerkt worden, van logo’s met waterdruppels tot logo’s met golven. Daar wilden we ver weg van blijven. Het werk van Rottiné is abstract, dus moest het logo dat ook woorden. We hielden het simpel, omdat Jan-Marten dit ook met zijn werk tot kunst heeft verheven; het moeilijke simpel maken.

De enige knipoog naar water is te vinden in het accent. Rottiné ondersteunt in zijn werkzaamheden. Het water spat boven de ‘R’ uit. Symbolisch, maar ook opvallend. Een woordvorm die mensen nog een keer laat kijken.

 

En een website

En uiteindelijk kwam er toch ook een website, de originele vraag van Jan-Marten. Het is niet dat we niet luisteren, we doen het alleen wel op onze eigen manier. Samen vooruit, vanuit kennis en ervaring.

Met Rottiné Marine Engineering gaan we van stappen naar sprongen. In de werkzaamheden van Jan-Marten kwam in de laatste jaren consultancy steeds meer naar voren. Een moedige stap en we willen dat die ondersteund wordt door de website.

Daarom straalt de website zekerheid, rust en expertise uit. Het zet Jan-Marten neer als de professional die hij is, met een schat aan kennis en jaren ervaring. Zo wordt Rottiné’s nieuwe website een document van vaardigheid.

Over een andere boeg

Zo kwam Jan-Marten Rottiné bij ons voor een website en vertrok, opgefrist, met een heldere kijk op de toekomst en de materialen om die te ondersteunen.

Soms moeten zaken eens over een hele andere boeg.

 

Benieuwd hoe we jou kunnen helpen met het (her)positioneren van je bedrijf?

Neem contact op met Melanie, zij kan je er alles over vertellen. Dus bel gerust met 055-5270270 of stuur ons een bericht:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Melanie
Senior Online marketeer