Remonstranten geven vrijheid en discussie in geloof

Remonstranten geven vrijheid en discussie in geloof

Remonstranten vinden dat geloof begint bij jou. Met de dingen die je meemaakt en de vragen die hierop volgen. Met de mensen die je ontmoet en de gesprekken die je hebt. Remonstranten vinden dat als geloof bij jou begint, het ook van jou is. En mag je er een eigen mening over hebben. Dingen ter discussie stellen. En zelfs de vrijheid nemen om niet alles te geloven.

We willen de naamsbekendheid van de Remonstranten vergroten en op moderne wijze verdieping bieden aan hen die geloven of zoekende zijn.

- Tom Harkema, Marketingmanager Remonstranten

Wervingscampagne

Sinds november 2014 voeren de Remonstranten een spraakmakende campagne met reclameposters op stations en radiocommercials. De campagne is gelanceerd met het doel om nieuwe vrienden te werven. De Remonstrantse campagne ‘Geloof begint bij jou’ kenmerkt zich door verdieping en verbinding met lokale Remonstrantse kerken. Iedere zondag werd een campagneposter toegelicht met een preek van een predikant. Voor deze preken is zelfs via de radio reclame gemaakt. Een primeur!

Zo vernieuwend als de visie van de Remonstranten over geloof is, zo willen ze ook dat hun website vernieuwend is ten opzichte van andere kerken en geloofsgemeenschappen. Onderdeel van de campagne is online zichtbaarheid door een moderne website en (inter)actief gebruik van sociale media.

Multisite

De site is zo ingericht dat door middel van een multisite het mogelijk en gemakkelijk is voor plaatselijke gemeenten om ook hun site te vernieuwen. Daarbij hebben de gemeenten de mogelijkheid om gebruik te maken van content die op landelijk niveau wordt geschreven. En andersom worden spraakmakende blogs ook op de landelijke site gedeeld.

  • Landingspagina's voor campagne

    Voor de campagne hebben we landingspagina’s gemaakt. Op deze pagina’s wordt een campagneposter toegelicht met beeld en verschillende berichten, zoals de preek van de week, blogs en wiki’s. Zo is de juiste pagina vindbaar als mensen online gaan zoeken naar de campagnetekst. Maar deze landingspagina’s zijn ook perfect voor online advertenties. Een voorbeeld is de landingspagina over religiekritiek.

  • Google grants

    De Remonstrantse Broederschap is erkend als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Google maakt het voor een groot gedeelte van de ANBI erkende bedrijven en instellingen mogelijk om te adverteren met een maandelijks budget van $ 10.000. Voor de Remonstranten benutten wij dit bedrag door te adverteren bij onderwerpen die met geloof, kerk, bijbel, verdieping en spiritualiteit te maken hebben.

  • Adrem

    AdRem is het magazine van de Remonstranten over religie en cultuur. Dit magazine barst van relevante content. Door deze teksten online te plaatsen kunnen meer mensen hier van genieten. Maar het vergroot ook de online vindbaarheid.

De site van de Remonstranten kent naast vele blogberichten ook andere contengroepen, namelijk wiki’s, een webshop, AdRem magazines en landingspagina’s. Het schrijven van eigenzinnige content in de vorm van blogs is aan de Remonstranten wel besteed. Onze taak en uitdaging is om die content daadwerkelijk vindbaar te maken en te laten matchen met waar mensen op zoeken in de zoekmachine.

De naamsbekendheid van de Remonstranten is sinds het begin van de campagne gestegen van 31 naar 37%.

Wil je ook meer verkeer en resultaat?

Melanie vertelt je graag meer over Online Marketing en hoe wij je website beter laten renderen. Dus bel gerust met 055-5270270 of stuur ons een bericht:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Melanie
Senior Online marketeer