De nieuwe website van GIGANT is, evenals het culturele centrum, een plek waar veel samenkomt. Je vindt het cursusaanbod, de film- en concertprogrammering en boekt kaartjes voor een avondje uit. Het is een alles in één-website die naadloos samenwerkt met het ticketingsysteem van GIGANT voor een prettige gebruikservaring en waar veel data een duidelijke plek vindt.
We zijn met het team van GIGANT om tafel gegaan om de pijlers van het cultuurhuis duidelijk te maken. Na enkele enerverende sessies kwamen we samen op de verdeling ‘filmhuis’, ‘poppodium’, ‘stadspodium’, ‘cursushuis’ en ‘café.’ Voor het eerst kreeg elke pijler dezelfde waarde op de website, waardoor we de keuze weer bij de bezoeker leggen. Zij weten wat ze zoeken, wij helpen ze om het te vinden.
Hoewel GIGANT een getalenteerde ontwerper heeft die de frisse huisstijl heeft ontwikkeld en helpt offline materialen te maken, weten we dat webdesign een aparte tak van sport is. Het gaat verder dan het visuele en bij Internetbureau Max passen we design thinking toe om tot een gebruiksvriendelijk ontwerp te komen, dat voldoet aan de webnormen. Design thinking is een methode waarmee we voorbij onze eigen aannames kijken en elke pagina ontwerpen aan de hand van een groter idee. Zo zijn we gekomen tot een responsive website die net als de huisstijl een beetje eigenwijs is, maar nog altijd goed werkt.
De nieuwe website van GIGANT voldoet aan alle eisen die vooraf werden gesteld aan dit uitdagende project. Dat we op die manier een project succesvol opleveren maakt ons trots, maar veel blijer worden we van de enthousiaste reacties van een klant: “Voor een ontzettend diverse stichting als GIGANT tot een overzichtelijke website komen is niet makkelijk. Toch is het Internetbureau Max absoluut gelukt dit voor elkaar te krijgen.”
“Rutger, Geertje, Melanie en al die anderen zijn betrouwbaar, snel, meedenkend, accuraat én gezellig.”
En we blijven ons inzetten om GIGANT online verder te helpen.
Neem contact op met Rutger.