De Nationale Museumweek is precies dat, nationaal. En dankzij nationale tv-spotjes, radiocommercials en campagnes is het evenement heel populair. Dat betekent ook dat de website veel bezoek krijgt. Tijdens een piekdag tot wel 13.000 mensen. Deze mensen zijn allemaal op zoek naar informatie. Om die informatie zo volledig mogelijk te krijgen heeft Internetbureau Max de website gekoppeld aan het systeem van de Museumvereniging, waarbij gegevens met betrekking tot algemene informatie, openingstijden en toegangsprijzen van alle deelnemende musea real-time worden opgehaald.
Al deze mensen worden voorzien in hun behoeftes met een veilige en snelle website. Dit kunnen we garanderen door gebruik te maken van Cloudflare, een soort van server die functioneert als tussenstation. Via dit tussenstation krijgen bezoekers een ‘kopie’ van de website te zien. Prachtige technologie en hartstikke technisch. Toch benieuwd hoe het werkt? Lees de blog van Rutger over Cloudflare hier terug.
Al dat mooie werk was niet voor niets. Dankzij de snellere en betere bruikbare website van Internetbureau Max, maar ook door de geweldige inzet van de Museumvereniging in het organiseren van de Nationale Museumweek, zagen we dit jaar een verdubbeling in de sessies op de website. Van 60.000 in 2017 naar 130.000 in 2018.
En prachtig resultaat!
Wouter vertelt je graag meer hoe wij je kunnen voorzien van een website die bij jouw verhaal vertelt. Bel gerust met 055-5270270 of stuur Wouter een bericht: