Het middelpunt van de aandacht met Jules Verne

Dat het echte leven net zo meeslepend is als de verhalen van Jules Verne ontdekten we samen met het gelijknamige Apeldoornse restaurant. Die Jules Verne, van eigenaren Adnan Yilmaz en Murat Yilmaz, wilde in 2019 op avontuur om 25% meer maandmenu’s te verkopen en Internetbureau Max mocht als gids mee op pad.

Een geweldige deal en een gedegen plan; meer hadden we niet nodig. We gingen op pad om Jules Verne’s doel te bereiken.

Een nieuwe website in 40 dagen

Aan het restaurant zou het succes van de reis niet afhangen. Naast dat ze al jaren een begrip zijn, hadden ze met hun maandmenu een geweldige deal in handen.

De eerste stap was een nieuwe website. Want we wilden de goedgevulde menu’s en de heerlijke sfeer van Jules Verne beter in kaart brengen. Dat deden we door te focussen op gebruiksgemak en door de sfeer van het restaurant te vertalen naar een strak design. Tevens kreeg de site op een mobiel device drie actieknoppen onderin het scherm met de mogelijkheid om direct te bellen, reserveren en, niet te vergeten, te navigeren naar Jules Verne.

Zo was Jules Verne er, on- en offline, klaar voor om de campagnes te lanceren en meer bezoekers binnen te krijgen.

140.000 vertoningen op het web

Vervolgens was het tijd om met een helder social media plan uit te stippelen hoe we voor extra conversies konden zorgen. Een goede deal hadden we, dus was het zaak om de boodschap bij de juiste mensen te krijgen.

We onderzochten het bezoekersgedrag op de website en ontwikkelden een campagnestrategie voor Facebook om de juiste mensen te kunnen bereiken. Jules Verne heeft, door haar brede aantrekkingskracht, verschillende doelgroepen die graag bij het restaurant vertoeven. Met gedegen onderzoek wisten we hoe we al die groepen konden bereiken en konden we aan Adnan (eigenaar Jules Verne) een goede budget indicatie afgeven voor de Facebookcampagnes.

Dankzij de voorbereiding wisten ze bij Jules Verne waar ze aan toe waren en voelden wij ons zeker van een goed resultaat.

Geen gebakken lucht, zo bleek. Via Facebook bereikten we ruim 37.000 mensen in omgeving Apeldoorn, kwamen tot bijna 140.000 vertoningen met de campagne en vloeiden er meer dan 2.500 geïnteresseerde mensen extra naar de website.

Het resultaat? Jules Verne behaalde niet de gewenste 25% meer maandmenu’s…maar verkocht meer dan het dubbele!

Ik heb het lange tijd zelf geprobeerd via Facebook, maar nu ik het resultaat zie van een succesvolle campagne vraag ik me af waarom ik het niet eerder heb uitbesteed. Dit is echt top!

Adnan, Eigenaar Jules Verne

Reden voor succes (en een feestje)

Met een boost van 50% per maand over dezelfde periode vorig jaar kunnen we stellen dat de Facebookcampagne een succes is. Dat is reden voor een feestje, maar vooral ook om die stijgende lijn vast te houden.

Omdat ons doel helder was, de deal van Jules Verne een hit maken en we de juiste mensen wisten te bereiken, schoten we ver over het doel heen. Om dat vast te houden stelden we het originele doel bij om elke maand 50% beter te presteren dan vorig jaar. En dat lukt ons tot nu toe iedere maand opnieuw. Hiervoor blijven we inzetten op wat werkt: targeting en meerdere campagnes voor verschillende doelgroepen, die we continu optimaliseren op basis van de statistieken van Facebook en Google Analytics.

Dankbaar

Deze succesvolle Facebookcampagne maakt niet alleen ons blij, maar ook onze klant was zeer te spreken. Zo zeer zelfs, dat we verrast werden met een geweldig telefoontje om ons te bedanken voor de fantastische hulp en het prachtige resultaat. We love our job!

Ook een social campagne met resultaat?

Neem dan contact op met Jill Verhoef. Zij regelt graag precies wat je nodig hebt voor jouw volgende ontdekkingstocht, net zoals ze dat deed voor Jules Verne.

Bel gerust met 055-5270270 of stuur ons een bericht:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Jill
Online Marketeer