Hoe restaurant Jules Verne zelfs in deze tijd groeit
Overzicht cases

Hoe restaurant Jules Verne zelfs in deze tijd groeit

Restaurant Jules Verne is sinds 2019 samen met ons op avontuur om 25% meer maandmenu’s te verkopen en daar plukken ze dit jaar de vruchten van. Hun vijf gangen maandmenu is een geweldige deal en samen met een gedegen plan alles wat we nodig hadden om met Restaurant Jules Verne online succes te gaan.behalen.

Hoe restaurant Jules Verne zelfs in deze tijd groeit

Het echte leven kan net zo meeslepend zijn als de verhalen van Jules Verne – dat ontdekten we samen met het gelijknamige Apeldoornse restaurant.

Die Jules Verne van de broers Adnan en Murat Yilmaz is namelijk sinds 2019 samen met ons op avontuur om 25% meer maandmenu’s te verkopen en daar plukken ze dit jaar de vruchten van.

Hun maandmenu – vijf gangen voor maar 27,50 euro – is een geweldige deal en samen met een gedegen plan alles wat we nodig hadden om met Restaurant Jules Verne online succes te gaan behalen.

Een nieuwe website

In de voorbereiding hebben we voor Jules Verne een nieuwe website ontwikkeld die de geweldige sfeer en het goedgevulde menu van Jules Verne beter in kaart bracht. Door te focussen op gebruiksgemak – zoals drie actieknoppen waarmee bezoekers gelijk kunnen bellen, reserveren of navigeren naar Jules Verne – werkte de website daarbij ook beter op het gebied van conversie.

Deze eerste, belangrijke stap, helpt een bedrijf als Jules Verne om alle nieuwe bezoekers die we met campagnes naar hun website brengen uiteindelijk ook meer actie ondernemen.

Zo worden website en campagnes een geheel dat goed samenwerkt en resultaten behaald.

Het juiste publiek bereiken

De kunst van succesvolle campagnes is de juiste mensen weten te bereiken. Want iedereen zit op Facebook, maar welke mensen zullen het maandmenu van Jules Verne kopen?

Om die juiste doelgroep te bereiken hebben we het bezoekersgedrag op de website onderzocht en ontwikkelden een campagnestrategie die de vele geïnteresseerde doelgroepen van Jules Verne direct zou aanspreken.

Want door de brede aantrekkingskracht van het restaurant zijn er vele doelgroepen die graag bij Jules Verne vertoeven. Dankzij ons doelgroeponderzoek wisten we hoe we al deze mensen konden bereiken en hadden daarmee genoeg data om eigenaar Adnan een goede budget indicatie af te geven voor de Facebook-campagnes.

Zo wisten ze bij Jules Verne waar ze aan toe waren en voelden wij ons zeker van een goed resultaat.

Al deze voorbereiding bleek geen gebakken lucht, maar het recept voor succes. Want in korte tijd bereiken we via Facebook tienduizenden mensen en verhoogde hiermee het websitebezoek van Jules Verne aanzienlijk.

Het resultaat? Jules Verne behaalde niet de gewenste 25% meer maandmenu’s…maar verkocht meer dan het dubbele!

“Ik heb het lange tijd zelf geprobeerd via Facebook, maar nu ik het resultaat zie van een succesvolle campagne vraag ik me af waarom ik het niet eerder heb uitbesteed. Dit is echt top!”
Adnan, eigenaar Jules Verne

Reden voor succes (en een feestje)

Met een boost van 50% per maand over dezelfde periode vorig jaar kunnen we stellen dat de Facebook-campagne een doorlopend succes is. Dat is reden voor een feestje, maar vooral ook om die stijgende lijn vast te houden.

Door het heldere doel wat Jules Verne ons voorlegde wisten we precies wat we moesten doen en lukte het ons uiteindelijk ver over het doel heen te gaan. Om steeds beter te blijven presteren, in plaats van achterover leunen, stelden we dit doel vervolgens bij om elke maand nog eens 50% beter te presteren dan vorig jaar.

Zo weten we met succesvolle campagnes Jules Verne te helpen zelfs in 2020 verder te groeien.

We blijven doorgaan en zetten in op wat werkt: targeting en meerdere campagnes voor verschillende doelgroepen, die we continu optimaliseren op basis van de statistieken van Facebook en Google Analytics.

Dankbaar

Deze succesvolle Facebook-campagne maakt niet alleen ons blij, maar ook Adnan van Jules Verne was zeer te spreken. Zo zeer zelfs, dat we verrast werden met een geweldig telefoontje om ons te bedanken voor de fantastische hulp en het prachtige resultaat. We love our job!

Samen online groeien?

Of heb je een vraag voor ons? Neem gerust contact op met Melanie of één van onze andere collega’s.

Hoe restaurant Jules Verne zelfs in deze tijd groeit