Data-analyse en redesign voor meer leads XLLease

Bij Internetbureau Max bouwen we graag aan duurzame relaties met onze klanten. Wij geloven namelijk dat we elkaar samen verder kunnen brengen in een wereld die continu verandert. Stap voor stap verbeteren. Dat mogen we al ruim 5 jaar samen met XLLease daadwerkelijk doen. En zie daar; alle lessen uit onze samenwerking hebben inmiddels geleid tot een nieuw design en nieuwe functionaliteiten.

Het geheim van langdurig online succes schuilt in het permanent verbeteren en inhoud geven aan je website. 

Analyseren van consumentengedrag

Gedurende de samenwerking hebben we continu kunnen monitoren hoe de website van XLLease wordt gebruikt. Wat werkt wel, wat werkt niet? Een grondige analyse bracht goed in beeld hoe bezoekers zich over de site bewegen om te komen tot de informatie die ze zoeken. Of op welke pagina’s veel bezoekers via de zoekmachine binnen komen. Daarbij zagen we ook hoe, waar en wanneer bezoekers overgaan tot actie en ook waar bezoekers de site verlaten. Met de analyses werden een aantal verbeterpunten inzichtelijk gemaakt die we onder meer met (content en interaction) design konden oplossen. 

We zetten de belangrijkste aanpassingen op een rij.

Fris design

Een duidelijke aanpassing vind je terug in het design van de website. De website is in een geheel nieuw en eigentijds jasje gestoken. De frisse look is tevens een stuk transparanter, waardoor het navigeren naar relevante informatie een stuk eenvoudiger wordt voor de bezoeker.

XLLease - Data-analyse webdesign
  • XLLease - Data-analyse webdesign
    Duidelijk overzicht van veelgestelde vragen

    Een van de meest ingrijpende veranderingen heeft plaatsgevonden op de pagina “Veelgestelde vragen”. Omdat deze pagina’s zeer specifieke informatie geeft op vragen over autolease leveren deze pagina’s veel verkeer op vanuit de zoekmachine.

    Om bezoekers van deze pagina’s beter te bedienen is informatie in de nieuwe website beter gestructureerd en gepresenteerd. Zo zijn vragen gecategoriseerd en kan met korte lijsten de juiste vraag gezocht worden. En staat de vraag er niet bij dan kan de bezoeker direct contact opnemen of het formulier invullen voor contact op een later moment.

  • XLLease - Data-analyse webdesign
    Betere leadgeneratie via antwoorden op veelgestelde vragen

    In de vorige editie van de landingspagina “Veelgestelde vragen” kwam je na een doorklik bij het gewenste antwoord. Eenmaal op die pagina ontbrak een vervolgactie, hierdoor stapte een deel van de bezoekers uit de website. Zonde, want uit analyses blijkt dat bezoekers graag gebruik maken van de informatie van XLLease. Daarom hebben we nu op de antwoordpagina nieuwe functies toegevoegd waarmee er contact wordt gezocht met de bezoeker.

    Met deze aanpassing worden bezoekers nu omgezet tot warme leads.

XLLease - Data-analyse webdesignFlexible content

Verder is de website opgebouwd met “flexible content velden”. Dit is een technische term voor het modulair benaderen van de inhoud en indeling van de website. Het geeft de mogelijkheid om ieder element van de website anders in te delen.  De afbeelding rechts laat zien hoe de flexibele content velden voor XLLease zijn ingedeeld.

Daarnaast is ook ieder onderdeel uit te breiden met een extra blok en te beheren qua content. Het geeft de mogelijkheid om snel te kunnen schuiven in de indeling van de website. Willen we bijvoorbeeld de klantcases hoger hebben dan verplaatsen we deze hoger in de website. Een handeling die voor de beheerder van de website relatief eenvoudig.

De afbeelding hieronder geeft weer hoe de flexibele content velden kunnen worden aangepast.

XLLease Flexibele Content

Handige formulieren van Gravity Forms

Formulieren vormen een belangrijke schakel tussen bezoeker en XLLease. Om zeker te zijn van een gestroomlijnd proces en een prettige gebruikerservaring maken we gebruik van Gravity Forms. Deze betrouwbare plugin biedt veel mogelijkheden voor het opstellen van formulieren maar daarnaast ook voor de afhandeling van ingevulde formulieren. Een greep uit de functionaliteiten van deze plugin zijn: geschikt voor zowel eenvoudige als complexe formulieren, conditionele logica, notificaties en slimme database mogelijkheden om informatie te exporteren.

Stap voor stap verbeteren

Het geheim van langdurig online succes schuilt in het permanent verbeteren en inhoud geven aan je website. Je voert regie op dit proces door het gedrag van je bezoekers continu te analyseren en op basis hiervan keuzes te maken hoe het beter kan. De case van XLLease is daar een perfect voorbeeld van.

Omdat we bij Internetbureau Max resultaat willen bereiken, brengen we veranderingen tot stand door kleine stapjes te nemen richting het doel. Hierdoor verbeteren we ons werk continu. Met blijvend resultaat als gevolg. Dit doen we volgens de Kaizen lean bedrijfsfilosofie.

De vernieuwde website van XLLease vind je hier: www.xllease.nl

Wil je weten hoe jij meer leads kunt genereren met jouw website?

Wouter vertelt je graag meer hoe wij aan de hand van een grondige analyse je website kunnen optimaliseren om meer leads te genereren. Bel gerust met 055-5270270 of stuur Wouter een bericht:

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Wouter
Webdesigner & Interaction Designer