Wat is ROI?

Melanie Speek
Geplaatst op 27 september 2012

Betekenis: ROI

ROI is de Engelstalige afkorting van Return on investment. De ROI geeft voor een campagne de verhouding tussen de opbrengsten en de gedane investering weer. ROI wordt uitgedrukt in een percentage en meet de financiële toegevoegde waarde ten opzichte van de kosten. Bijvoorbeeld een advertentiecampagne heeft € 2000,- gekost en de opbrengst is € 3000,- euro, dan is de ROI 150%.

ROI AdWords campagne

Om de ROI van AdWords campagnes inzichtelijk te maken in Google Analytics zijn bepaalde instellingen noodzakelijk. Op de eerste plaats moet het AdWords account gekoppeld zijn aan het Google Analytics account. Daarnaast moeten de opbrengsten in Google Analytics inzichtelijk zijn om de ROI te kunnen berekenen.

Wil je ook je ROI vergroten en je Google Analytics goed inrichten? Wij kunnen je helpen.

Neem contact op

Blijf op de hoogte!

Melanie Speek

Melanie is dé expert op het gebied van Online Marketing. Regelmatig blogt zij over uiteenlopende onderwerpen en nieuwste trends op dit gebied.

Meer over Melanie