Maak het zoekresultaat van je site in Google aantrekkelijk met Rich Snippets

Geertje Zwarts
Geplaatst op 20 september 2013

Je kent ze wel, als je zoekt in Google staan er onder elk zoekresultaat een paar regels die bedoeld zijn om je een idee te geven wat er op de website staat. Google biedt de mogelijk om met kleine stukjes code informatie door te geven over de inhoud en zo beter te laten zien waar de pagina over gaat. Dat worden Rich Snippets genoemd.

Het zijn soms sterretjes voor beoordelingen, de naam van een auteur, muziekfragmentjes, recepten, of kleine plaatjes.
Bij dit hotel kun je bijvoorbeeld direct de beoordeling en de prijs zien:

snippet1

En bij dit recept staat een plaatje:

nog-een-snippet1.png.pagespeed.ce.iAeInIfmrD

Deze snippets zorgen er voor dat gebruikers sneller kunnen bepalen of de site relevant is voor de zoekopdracht. Ze kunnen er ook voor zorgen dat meer mensen doorklikken naar de bewuste pagina, omdat de resultaten er aantrekkelijk uitzien en doordat door de beknopte informatie beter is te bepalen of de site is waar je naar op zoek bent.

Google zelf biedt (ook nederlandstalige) uitleg over hoe je deze snippets toevoegt aan je website. En er is testtool waarin je kunt zien hoe je website terugkomt in Google met de snippets.

Blijf op de hoogte!

Geertje Zwarts

Een veelzijdig internet specialist, zo zou je Geertje kunnen typeren. Vanuit haar technische achtergrond blogt ze veel over content marketing en vernuftige technieken.

Meer over Geertje