Internet marketing sleutel tot online succes

Max Dammers
Geplaatst op 5 juni 2013

Hoorde laatst iemand zeggen dat er inmiddels al meer dan twintig definities zijn voor internet marketing. Iets wat door hem werd gezien als signaal voor een mogelijke hypeterm, maar ik zie het juist als bewijs dat er nu vanuit verschillende invalshoeken één idee aan het ontstaan is over het bereiken van online succes.

Strategie, marketing en technologie

Het is al jaren mijn visie dat het succes van internet zich bevindt op het snijvlak van strategie, marketing en technologie. Voor mij bevindt internet marketing zich midden in dit snijvlak. Als experts vanuit verschillende invalshoeken naar iets kijken geeft dat natuurlijk ook verschillende omschrijvingen.

Denken als een uitgever

De omschrijving die ik zelf de beste vind is dat je naar je site moet kijken als een uitgever. En een goede uitgever stemt met een vanuit de strategie gedragen concept de inhoud en de commerciële doelen goed op elkaar af. Zonder hierbij de belangen van de lezer uit het oog te verliezen.

Team met een plan

Het maken en uitvoeren van een content marketing vergt een breed team met een goed plan. Dus zorg voor:

  • een concept die past binnen de strategie
  • heldere online doelen
  • flexibel inzetbare technologie
  • regelmatig en aansprekende inhoud.

En je dit alles regelmatig optimaliseert vanuit wat de statistieken je vertellen. Dan is internet marketing voor jou de sleutel tot online succes.

Blijf op de hoogte!

Max Dammers

Als oprichter van internetbureau Max blogt Max over uiteenlopende onderwerpen. Sinds de start van het bureau is hij overtuigd van de positieve invloed die het internet kan hebben op ons leven. Vanuit deze overtuiging is hij permanent op zoek naar het nut van technologie. Een zoektocht waarvan hij zijn bevindingen graag met je deelt.

Meer over Max