Dit is Martijn.

Dit is Martijn.

Martijn de Frankrijker
Geplaatst op 11 december 2017

Sinds een week werkt Martijn voor Internetbureau Max. Natuurlijk willen we je graag uitleggen wat Martijn gaat doen bij Max, maar dat is nog niet zo makkelijk. Er bestaat namelijk geen functietitel voor. We zouden hem contentwriter kunnen noemen, of art director, of grafisch ontwerper, alles tegelijk of géén van allen. In alle gevallen zouden we een beetje gelijk hebben. Martijn gaat het namelijk allemaal bij ons doen, maar ook weer niet. Lastig, lastig. Als je ons de tijd gunt leggen we je het allemaal uit. Laten we daarvoor bij het begin beginnen…

Meer voor elkaar betekenen

Martijn de Frankrijker is 28 (of 29, dat weet ‘ie niet meer zeker) en is van school uit een Bachelor of ICT. Dit betekent dat hij zichzelf ingenieur mag noemen al heeft hij geen reden om dat te doen, want na zijn studie is Martijn hele andere dingen gaan ondernemen. Zo heeft hij een tijdje een eigen bedrijfje in grafisch ontwerp gehad en deed hij ooit eens wat bij Poppodium Gigant als bedrijfsleider. Bijna een jaar geleden bedacht Martijn echter dat hij schrijver wilde worden. Dus dat ging hij doen.

Één van de eerste personen waar Martijn bij aanklopte was Max. Martijn wist dat Max iets deed met Apeldoorn Direct dus, zo dacht Martijn, kon hij via Max wel een column gaan schrijven voor die website. Dat klopte. Nadat Martijn een tijdje bezig was stuurde Max ineens een mailtje. Daarin stond: “Misschien kunnen we nog meer voor elkaar betekenen.” Eigenlijk betekende het gewoon dat Martijn wat voor Max kon betekenen, maar dat was prima.

Waarom ik hier ben

Zo bevind ik me nu ineens bij Internetbureau Max op kantoor, waar ik dit stuk over mezelf schrijf. Het is wat flauw allemaal, maar het is ook raar om iets over jezelf te moeten maken. Gelukkig is dat niet het enige wat ik ga doen. Max heeft me namelijk gevraagd om te observeren en beschrijven wat er achter de schermen gebeurt bij dit bureau. Want het gaat goed met Internetbureau Max. Dat is geen objectieve observatie, maar een subjectief gevoel. Alle medewerkers zitten kiplekker in hun vel en werken aan prachtige projecten met mooie resultaten. Het beste van alles is: dat lijkt soms helemaal vanzelf te gaan. Toch weten we dat zoiets nooit vanzelf gaat, maar het resultaat is van allerlei factoren. Misschien zit hier gewoon iets in het water, of schijnt de zon precies goed naar binnen. Wat het ook is, het werkt.

En daarom zit ik hier. Om samen te kijken wat Internetbureau Max zo’n mooi bedrijf maakt (wederom subjectief) en hoe we dat kunnen vangen. In woorden, in beelden, maar vooral ook in het ongrijpbare. Zodat Max in de toekomst zo’n mooi bureau kan blijven. Om dat voor elkaar te krijgen ga ik doen wat ik kan: schrijven, verhalen vertellen, ontwerpen en creëren. Van buitenaf naar binnen kijken, maar vooral ook van binnenuit meewerken aan die mooie projecten. Zodat ik er zelf achter kom wat er werkt bij Max, en waarom.

Mocht je dus na vandaag ineens de behoefte hebben om ook samen met ons te kijken naar de kern van jouw bedrijf, zoeken naar het grote ‘waarom?’ en ontdekken hoe je dat vervolgens kan verbeelden in een tekst, website of strategie dan weet je me te vinden. Bij Max.

Blijf op de hoogte!

Martijn de Frankrijker

Iemand zei ooit dat Martijn ‘onsamenhangend zogenaamd leuk’ was. Sindsdien is dat zijn levensmotto en probeert daar elke dag naar te leven. Dat gaat niet altijd goed.

Meer over Martijn de Frankrijker