Waarom je website pas de eerste stap is

Jill Verhoef
Geplaatst op 15 juli 2020

Efficiënter, sneller, meer — Je werkt dagelijks om doelen te behalen. En je website staat daar maar…

Het was jou ook wel opgevallen; die website begon een beetje stoffig te worden. Al een tijdje niet meer geüpdatet, niet zo veel bezoekers — en nu wil je een nieuwe.

Waarom? Wat heeft die website je ooit opgeleverd...

Ons antwoord: nog te weinig.

We zien het vaak: Een bedrijf met top product of -dienst, medewerkers die dagelijks de marathon rennen om het te verkopen en een website die stilstaat. Terwijl diezelfde website (okee, misschien een verbeterde versie) dag en nacht voor je kan werken.

Hoe? Door te beseffen dat een website het startpunt is. Dat er na de lancering een online marketing traject begint waarmee je de website onderdeel maakt van je bedrijf. Geen visitekaartje, maar meer dan dat — een extra medewerker. Zie het als een nieuwe auto. Zolang je het gaspedaal niet indrukt heb je een duur stuk staal op de oprit staan.

Het is tijd om het gaspedaal in te drukken en je website vooruit te krijgen.

Laten we één van onze klanten, Bob Nijhof van Bosico, als voorbeeld nemen hoe je dit kan doen.

Bob kwam bij ons voor een nieuwe website voor zijn bedrijf dat zich specialiseert in (tweedehands) koffiemachines. Bob wilde dat die website beter werkte, mooier was, maar besefte al snel dat hij vooral meer opdrachten op moest leveren.

Een methode waarmee je je website kan verbeteren heet Kaizen. Het is wat wij gebruiken om meer te bereiken voor onze klanten. Bob werd dus één van onze Kaizen-klanten — klanten die willen dat hun website voor ze werkt en met wie wij stap voor stap beter resultaat behalen.

Stap één is de website; een snelle, overzichtelijke WordPress-site die goed scoort op SEO en makkelijk te beheren is.

De volgende stap is online marketing

En voor deze tweede stap kijken we samen welk online succes jij wil behalen: meer bezoekers, verhoogde online sales? Voor Bob was het een toename in de aantal offerte aanvragen via de Bosico-website.

Omdat veel van Bob’s klanten hun zoektocht op Google beginnen betekent dit dat goede vindbaarheid op Google essentieel is. Hiervoor moet je zorgen dat de website ingericht is om de best mogelijke Google-score te halen.

Maar daar blijft het niet bij.

Denk nog even aan het voorbeeld van de auto; wanneer je het gaspedaal hebt gevonden maar vervolgens niet stuurt, maak je niet optimaal gebruik van de mogelijkheden.

Voor Bosico betekende dit dat we Google Ads inzetten om bij bepaalde zoektermen gegarandeerd bovenin de zoekmachine te verschijnen. Zo hebben we een groei van ruim 140% gerealiseerd in het aantal (organische) websitebezoekers. Daarbij zagen we voor Bob’s doel om meer offerte aanvragen binnen te halen een stijging van 85%.

Prachtige resultaten, waar Bob erg tevreden mee is: “De site van Bosico loopt erg goed, de opdrachten stromen binnen! Ik zie echt de vruchten van jullie werk.” Mooie feedback, maar we gaan verder.

De site van Bosico loopt erg goed, de opdrachten stromen binnen! Ik zie echt de vruchten van jullie werk.

- Bob Nijhof

We werken samen aan groei

Mocht je denken dat we na dit nieuws onszelf in de handjes knijpen en achterover leunen dan is het tijd dat je ons beter leert kennen. Want het mooie aan de Kaizen-methode, maar ook online marketing, is juist dat er altijd meer mogelijk is.

Voor onze Kaizen-klanten gebruiken wij data dan ook om te kijken waar we nog bij kunnen schaven — hoe we het nóg beter kunnen doen.

Voor Bosico houdt deze volgende stap in dat we Google Ads nog scherper inzetten. Want hoewel de toepassing van deze Search Engine Advertising heeft geholpen om het organische (oftewel, onbetaalde) bezoek te laten stijgen, zien we nog veel groeimogelijkheden voor de inzet van advertenties op Google.

Zo zie je dat jouw nieuwe website echt pas het startpunt is. In een prettige samenwerking helpen we je door het hele jaar heen om die website en de marketing eromheen te optimaliseren.

En dat proces hebben wij niet volledig geautomatiseerd en geanonimiseerd, maar wordt persoonlijk begeleidt door één van onze specialisten, zoals Jill.

Ontmoet Jill, online marketeer

Jill zet zich dagelijks in om de online marketing voor onze klanten meetbaar te verbeteren.

Ze hielp bijvoorbeeld Bob Nijhof, van Bosico, om grip te krijgen op de online aanwezigheid van zijn bedrijf. “En die samenwerking was heel prettig,” aldus Bob, “Want eens in de zoveel maanden stemmen Jill en ik samen af wat de volgende stap is.”

Tijdens zo’n afspraak weet Jill de abracadabra van het internet in duidelijke termen uit de leggen, die Bob begreep en die jij ook zal begrijpen.

Jill is dus de aangewezen persoon om je met jouw vragen te helpen na het lezen van dit artikel. Benieuwd wat Internetbureau Max voor jou als Kaizen-klant kan doen, of gewoon nieuwsgierig? Jill staat voor je klaar.

 

Blijf op de hoogte!