3 grote voordelen van Content Marketing

Geertje Zwarts
Geplaatst op 29 juli 2014

Deel je kennis

Content Marketing is dé manier om je website tot een online succes te maken. Door het tonen van je expertise laat je zien dat je beste bent op je vakgebied. Dit gaat verder dan leuke berichtjes op je site zetten, het behoort tot de algemene marketing van je bedrijf. Het doel is niet het aanprijzen van je diensten of producten, maar om als expert op je vakgebied herkend te worden. Met Content Marketing acteer je dus niet als verkoper, maar als kennisdeler. Je biedt de potentiële klant kennis of informatie waar hij naar op zoek is om tot een goede keus te komen, waar jij hem waarschijnlijk goed bij kan helpen.

De voordelen van Content Marketing

Content Marketing heeft vele voordelen, onder andere deze drie:

1. Bewustwording. Zowel bij jezelf als bij de klant.

Voor je eigen organisatie omdat Content Marketing je dwingt om na te denken over welke doelen je wilt behalen. Bedenk waarom je de dingen doet die je doet en welke meerwaarde jij je potentiële klant biedt.
Wat is zijn voordeel? Dat is waarmee jij je van de massa onderscheidt.

Voor je klant heeft dit het voordeel dat de juiste informatie over diensten en producten hem helpt een goede keus te maken.

2. Vertrouwen in jouw expertise

Hoe meer goede relevante content je over jouw specialisme publiceert, hoe meer je als expert binnen jouw vakgebied wordt gezien waaraan je doelgroep je merk of bedrijf ook herkent. Met content marketing biedt je de lezer kennis of informatie waar hij naar op zoek is.  Hierdoor krijgt  men vertrouwen in jouw kennis van zaken en wordt je gezien als een autoriteit binnen je vakgebied. Dat geeft een lezer een goed gevoel bij jouw organisatie en zal bij een concrete vraag eerder jou benaderen dan iemand anders.

3. Leads genereren

Door het regelmatig plaatsen van interessante content trek je bezoekers naar je site. Ook kunnen bestaande klanten vaker terugkeren. Door het tonen van expertise trek je relevant verkeer dat via calls to action wordt aangemoedigd om contact op te nemen of een offerte op te vragen.

Visie van Max

Volgens internetbureau Max is content marketing een strategie die zich op het snijvlak van marketing, communicatie en technologie bevindt. Door als een uitgever naar de site te kijken, bereik je online succes. Een internet marketing website bestaat bij ons uit de volgende ingrediënten:

  • een marketing onderzoek
  • een doelgerichte strategie
  • een goed en mooi ontwerp
  • een technisch sterk en flexibel platform
  • een praktisch content plan
  • maandelijkse rapportage

Op basis van een maandelijks advies wordt je site planmatig verbeterd. Daarin staan de feiten op een rij: welke pagina’s worden goed gelezen, hoe komen bezoekers op jouw site terecht, waar klikken ze op en welke acties ondernemen ze verder en wat zijn de doelen en acties voor de komende tijd. Hierdoor wordt de conversie verbeterd en het uiteindelijke doel: handel uit je website, steeds beter behaald.

Blijf op de hoogte!